Udržať sa na vrchných pozíciách vyhľadávača je čoraz náročnejšie. Nároky užívateľov internetu sa zvyšujú, prehliadače sa im prispôsobujú a byť stále v popredí s vlastnou stránkou (e-shopom, webom, blogom,…) je stále ťažšie a ťažšie.
Ak sa o svoju webovú stránku staráte a viete o dôležitých faktoroch hodnotenie Google prvé priečky vo vyhľadávači by vám nemali ujsť…. a ak predsa skúste urobiť menšie zmeny vo svojom webe.
Nadpisy
Vyhľadávač nemá veľmi čas zaoberať sa obsahom stránky či článkov. Prvé čo urobí je, že si prečíta nadpisy a začiatky článkov. Ak sa v nich nachádza slovo, ktoré užívateľ zadal do vyhľadávača ukáže mu váš web.
Nadpisy používajte s rozumom. Snažte sa do nich zakomponovať kľúčové slová. Akonáhle užívateľ zadá slovo, ktoré sa bude nachádzať aj v niektorom z vašich nadpisov je to plus pre vás.
Jedným z nepísaných, ale zaužívaných pravidiel je, že nadpis H1 sa v článku objaví len raz. Mal by obsahovať kľúčové slovo. Zvyšná nadpisy (H2, H3, podnadpisy a pod. môžete používať koľko krát chcete.
Meta popis
Meta popis (description) by mal stručne opísať obsah článku. Keď sa povie stručne, myslí sa veľmi stručne – mal by mať od 140 do 160 znakov, vrátane medzier. Aj keď Google tvrdí, že tento popis nie je dôležitým faktorom pri zohľadňovaní relevantnosti vašej webovej stránky dajte si na nej záležať. Meta popis sa totižto zobrazí vo výsledkoch vyhľadávania hneď pod URL adresou a ak zaujme užívateľa klikne na ňu.
Kľúčové slová
Umiestnenie a množstvo kľúčových slov v článku hrá jednu z dôležitých úloh pri SEO optimalizácii. Najlepšie je ak sa nachádzajú v nadpisoch, mali by sa objaviť aj v meta popise a tiež v prvých sto slovách článku.
Menej je viac
Nesnažte sa zaplniť celú stránku kľúčovými slovami. Google by váš web vyhodnotil ako nerelevantný, odhalil by pokus o podvod a potrestal by vás. Miesto prvých priečok v SERP by ste sa dostali na koniec a to predsa nik nechce.