Každý status, článok, ktorý uverejní Železničná spoločnosť Slovensko je bombardovaný komentármi typu, rušne a vagóny sú v hroznom stave, pretože ich majú študenti a dôchodcovia zadarmo a mnohé iné nenávistné komentáre.
Ako si väčšina ľudí myslí, že vlaky zadarmo, vôbec to nie je tak. Nie všetky typy vlakov sú bez poplatku. Ponúka ich totižto len RegioJet, ZSSK ako národný dopravca a to len tieto typy: osobný vlak (Os), zrýchlený vlak (Zr), regionálny expres (Rex), rýchlik (R), expres (Ex) a vlak EuroCity (EC). Neplatí to pre vlaky Intercity (IC), ktoré jazdia na hlavnej trase z Bratislavy do Košíc a opačne. Ak jazdí spoj do inej krajiny, napríklad do Českej republiky, Rakúska, Maďarska… je možné mať cestovné grátis len na trase v rámci Slovenskej republiky.
Cestovanie bezplatne platí aj pre spoločnosť RegioJet a to len na trase Bratislava-Komárno. LeoExpres ponúka len cestovanie za poplatok.
Aké sú obmedzenia tejto dopravy zadarmo: Keďže vzrástla výška cestujúcich Železničná Spoločnosť Slovensko musela zaviesť isté opatrenia pri kúpe lístka a to, že u Rýchlikov a Regionálnych rýchlikoch si musíte kúpiť lístok na určitý deň a trasu. To platiaci cestujúci nemusia, kúpia lístok na danú trasu a môžu nasadnúť na hoci aký spoj danej kategórie alebo nižšej. Rovnako nemajú vlak bez poplatku všetci študenti a dôchodci, počet lístkov grátis na jeden daný spoj je limitovaný, preto na hlavnej linke Bratislava-Košice, desať minút pred odjazdom poobedňajšieho vlaku bezplatne skoro nekúpite.
Ja osobne dopravu zadarmo využívam každý pracovný deň. Áno, súhlasím s ľuďmi, tie vlaky sú naozaj v hrôzostrašnom stave. Ale je otázne, že či by ZSSK investovala tieto peniaze do nových rušňov a vagónov. Tieto vlaky určite nie sú grátis a idú z peňaženky daňových poplatníkov, aj mojich rodičov aj mňa, pretože daň z vecí a potravín, ktoré si kúpim. Ja som rada, že z týchto peňazí mám nejaký osoh a mám ušetrených na doprave mesačne okolo tridsať eur.